גנץ בתום הביקור בבחריין: "עוד אבן דרך בתהליך החשוב"

קובי פינקלר 1 Comment on גנץ בתום הביקור בבחריין: "עוד אבן דרך בתהליך החשוב"

שר הביטחון הצהיר: "אנחנו נמשיך לפתח ככל שאפשר את היחסים, זה נראה לי דבר מאוד חשוב". גנץ התייחס לחיסולו של מנהיג דאע"ש: "כשאמריקה רוצה היא גם יכולה"

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון, בני גנץ מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת עם סיום ביקורו בממלכת בחריין: "אני מסיים ביקור מאוד משמעותי בבחריין, פעם ראשונה ששר ביטחון מגיע לביקור רשמי גלוי, והאמת היא שהם עשו את זה בפרופיל מאוד משמעותי וגבוה, וחתמנו על הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים. זה עוד אבן דרך בתהליך המאוד חשוב של הסכמי אברהם, שאנחנו כבר מלווים אותם למעלה משנה".

צילומים: אלעד מלכה

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

"ראינו את זה במדינות המפרץ השונות, ראינו את האירוע הזה גם במרוקו והוא מאוד חשוב. אנחנו נמשיך לפתח ככל שאפשר את היחסים, זה נראה לי דבר מאוד חשוב.

"ההסכמים הביטחוניים יכולים בסופו של דבר גם להניב סביבם קשת של שיתופי פעולה נוספים בתחומים אזרחיים, זה חשוב לכלל המדינות שמעורבות, בוודאי לישראל, אבל גם למדינות כאן במפרץ.

"ויש אנקדוטה אישית שאפשר לספר עליה: המטוס שהביא אותנו זה המטוס שהביא את סאדאת לירושלים לתת את נאום השלום הראשון שלו. אני באותה העת חייל בטירונות, מוקפץ לאבטח את סאדאת שעולה לירושלים לדבר שלום, והנה 44 שנה אחרי זה אני משתמש באותו מטוס לטוס לפתח את השלום. בשבילי מחשבה נחמדה אבל הרעיון הזה של שילוב הביטחון מצד אחד והחתירה לשלום מצד שני, זה הדבר שנכון שנמשיך ונעשה אותו.

"אני מודה למלך על האומץ שלו לאפשר ביקור שכזה, אני מודה לכל מי שעסק בעניין הזה. מסרתי גם בשם רה"מ הרבה תמיכה בתוך התהליכים האלה ואני בטוח שיהיה אפשר להמשיך לפתח את התהליכים האלה כמו שצריך.

"האמריקאים פעלו בסוריה ופגעו במנהיג דאע"ש הנוכחי, אני חושב שזו פעולה חשובה, פעולה אמיצה, לא מעט כוחות, מרחק לא קטן וביצוע פעולה נחושה מא' ועד ת'. אני לא נכנס לפרטים המבצעיים אבל אני חושב שזה מאוד חשוב, זה מסר חשוב לעולם – שאמריקה כשהיא רוצה היא גם יכולה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    השוטים לא יודעים שעשו שונא ליעקב, כנראה שעשו לעשו לא…